söndag 30 januari 2011

Visst finns det brodericafeér i Skåne

HEJ!
I Sydsvenskan igår fanns en notis om att endast brodericaféer finns i huvudstaden och förutom denna tidningsanka en uppmaning om att vi skåningar bör kavla upp ärmarna och sätta fart på nål och tråd.

Ingrid M larmade och både hon och jag har kontaktat Sydsvenskan och hoppas på en rättelse eller kanske rent av ett besök av någon journalist. Bevis på att vi nu hållit på i åratal bifogas. Kolla i hörnet, Erik vår medlem sedan födseln sitter i sin mammas knä och minns vår förra träff när Erik hanterade nål och tråd med elegans.

Har ni börjat sy något inför Valentin? Glöm inte vår målsättning!





LÅT HJÄRTAT VA ME.........i det skapande broderiet.





OBS Vem är det som har hand om vårt Galleri på Bibblan denna månad?
Vi ses snart och skicka gärna bilder som jag kan använda på vår blogg.

Kerstin

1 kommentar:

  1. Hej!
    Va roligt! Även jag läste uppmaningen i sydsvenskan och tänkte att jo, det måste ju startas så jag skrev en uppmaning på vår blogg slojdiskane.se
    Men då får jag korrigera det. Så bra :)
    Är det öppet för vem som helst att komma? Måste man vara medlem och får vem som helst i så fall vara medlem? När, var och hur ofta träffas ni?
    Undrar Sofia

    SvaraRadera