söndag 9 januari 2011

Lyriska trådar

Först mötet för i år var igår den 8 januari på Studiefrämjandet i Trelleborg. Lena Nilsson lärde ut grunderna i crazyquiltning. Jättekul! Vi planerade för våren. I februari bjuder vi in Trelleborgs poesisällskap. Vårt projekt med lyriska trådar börjar ta form och alla idéer tages tacksamt emot.

I mars och april behöver vi koncentrera oss på att få våra broderier klara till utställningen kring lyriska trådar. I maj planerar vi textilexkursion till Landskrona museum.

Här lägger jag också en bild på det arbete som just nu tar min tid. En jacka med broderade vårblommor till barnbarnet. Inspirationen är hämtad från en av de dikter som vi fått in från poesisällskapet.

2 kommentarer:

  1. En riktigt härlig vårjacka, jag blir glad när jag ser den. Ser fram emot att följa denna blogg. Snygg design! Lycka till Skåne Sy-d-gänget!

    SvaraRadera
  2. Äntligen har jag klurat ut hur jag får min kommentar att lyckas!

    JÄTTEROLIGT ATT DU STARTAT DENNA BLOGG, KERSTIN!
    Ett ljus i mörkret! De röda trådarna är helt lyriska. Den gula färgen lyser som solen i dessa gråtider. Inspiration, minsann!

    Gunilla

    SvaraRadera