tisdag 15 mars 2011

Gamla godingar

HEJ!
Har tittat lite bakåt på tema vi arbetat med och fastnade en stund med mina fyrkanter som jag fått av medlemmar.

Lejonet är sytt av Gullvi och det hade jag satt på en vägg som jag kunde se från min säng då jag var utmattad efter cellgiftsbehandlingar för ett år sedan. Lejonet gav mig styrka att härda ut i de otäcka biverkningarna.


Ett härligt regn av idel guldkanter på livet fick jag av Anna-Stina.




Vivekas två rosor symboliserar den vänskap vi lade grunden till när vi under en period i livet bodde grannar.




Ett hjärta är alltid rätt och Birgitta hade lyckats dubbla lyckan för mig genom att smyga in ett klöverblad som ett extra plus i sitt lilla broderi.





På mötet i lördags diskuterade vi hur vi går vidare med våra Lyriska trådar.
Vi vet ju inte riktigt säkert hur långt Ingrid F hinner med reparationerna på sin gård men det är ju också så att vi inte behöver ha någon brådska med att ställa ut.

Mitt förslag är följande: Tag med alla lyriska broderier som du vill ska vara med på utställningen till nästa gång. Vi hänger upp dem på Studiefrämjandet och får då en överblick. Vi avvaktar Ingrids reperationer och tar det lite coolt.

Britt Lija bubblade av energi och vill att vi medverkar i Staffanstorp på hembygdsdagar i maj. Hon behöver inte så många grejer så har du något du kan tänka dig att bidra med, tänk på saken.

Britt tyckte också att vi kunde ställa ut lite broderier på Vismarlövs hembageri.
Detta bageri är väldigt mysigt och har en miljö där våra broderier passar in. Britt återkommer med mer information.

Tyck gärna till om det jag skrivit nu, ni kanske har tankar och idéer som kan vara bra. Ska vi varsla poeterna om att vi vid nästa träff kommer att vara färdiga med våra "Lyriska broderier" och att de är välkomna att titta in c:a 12.00 om de har lust. Det blev fel i kommunikationen förra gången men min uppfattning är att poeterna är mycket intresserade av vad vi åstadkommit och med samarbete är det ju så att sådant växer fram eller som man uttrycker sig i dag. Det är en process och relationer måste få ta tid att växa sig starka.

Kerstin

1 kommentar: