torsdag 31 mars 2011

Aprilträff

HEJ!
 

Här hänger Lotta på Serresjöbiblioteket upp Anna-Stinas härliga vårris.



Vår aprilträff närmar sig. Tag med alla broderier som sytts till vårt projekt Lyriska trådar. Jag har skickat ut information omvår träff till poeterna och hoppas att vi får bättre napp än förra gången. Vi kan väl ställa borden i stora salen längs med väggarna och sätta oss i en ring. Varje brodos presenterar sedan sina egna tankar kring sitt broderi. Jag har signalerat till poeterna att vi börjar denna genomgång 11.30
Jag hoppas Ingrid kommer och berättar hur hon tänkt sig i påskveckan. Jag har inte hört av henne så det känns lite osäkert om hon hunnit bli klar med sina lokaler. Vi kan väl knyta ihop lite tilltugg. Margareta i Köpenhamn har lovat ta med något från utlandet och själv tar jag med 4l tranbärsjuice.Förtäringen är ju inte huvudsaken men något man stoppar i munnen lossar ofta på "pratet!.

Detta är ingen vernissage utan ett avstamp till att gå vidare med de Lyriska trådarna.




Birgitta Hjertsson har broderat dessa glödande träd, underbara men jag är ändå tacksam att vi ännu inte är där.

Har ni funderat över erbjudandet från Studiefrämjandet att skriva några rader och få galleri Gaveln räknat som kulturev?

I maj har vi ju pratat om en studieresa till Landskrona. Är ni pigga på detta eller ska vi ha någon annan aktivitet?

Vi ses andra lördagen i april med kassarna fulla av Lyriska trådar.

Kerstin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar